Isnin, 9 Jun 2014

Klinik Hidup Sihat

assalamualaikum u olls.. ada sihat??

aku sihat..Alhamdulillah.. tp anak manja ku Tisya tak sihat sikit..demamnya dah surut tapi batuk n selesema nye tak hilang hilang lagi.. ish la..memang la orang cakap, anak kalo nak meningkat besar ni akan selalu demam.. nk pandai meniarap demam, nak tumbuh gigi demam, nak pandai duduk pun demam.. boleh dikatakan setiap kali nak pandai sesuatu mesti akan demam dulu sikit.. sikit je la..tp perkataan yang kita akan panggil still demam jgk kan..
ni plak batuk n slesema xhilang2 lagi..dah agak lama gak la..dalam seminggu lebih camtu..nak masuk ke 2 minggu gak la..risau betul la hati aku ni.. papanya?? nampak cool je aku tgok..tp betul la orng ckap lelaki ni mmg kita susah sikit nk ramalkan kan..
aku nampak dia cool je eh xleh jadi ni..
"abg jom kita bawak adik g klinik.."

"la nape plak , adik xdemam pun.."

haaa aku dah ckap dah..papa dia ni mmg seorang yg cool
"xde la..mama riso la..adk batuk lama sgt..ksian mesti sakit tekak dia..just nk suh doc chek ada kahak ke x..bahaya ke x..jom la..untuk tenangkan hati mama skit ni.."

ok jom..haa senang hati..

drive kete menuju ke kajang...dan semestinya kami pergi ke klinik..... haruslah klinik hidup sihat..

ok aku dengar aku dengar..mesti ada org ckp..la duk putrajaya kenapa la kne g klinik kajang.. putrajaya bersepah kot..

memang la bersepah tp tp tp

korang rasa ape?

krik krik..

op coz la mahal..

uihh sgt2 mahal beb.. klo tak de rm50 dalm tangan tu, jgn la melangkah masuk ke klinik swasta di putrajaya..aku bukan nk kondemkan klinik2 kat putrajaya ni..tp dorang mahal sgt..

jd sebagai satu alternatif lain aku cari klinik yg sedikit murah, tp tetap memberikan perkhidmatan sebagai seorang doc..

tu sb aku g klinik ni..dan doc nya Dr. MD Azhar.. sangat sangat baik n very soft spoken..

aku ada masalah jerawat kan..haa doc tu suggestkan aku guna sabun belerang.. n untill now aku guna sabun tu..

aku sejak prgnent dulu pun aku sllu chek kat situ.. skrng anak aku dh umur nk masuk 11 bulan..aku p jgk kt situ..

sb pe sb dia murah.. korang tahu skli aku p brp..let say utk ank aku demm, dapt ubat batuk slsema n antiobiotik.. and termasuk consultation dngan doc.. n termasuk mc aku..hehhee.. korng thu brp RM 15.. haaaaa..terkejut tak..korang ada ke pernah g klink swsta just caj rm15..mesti xpernah kan..

sbenrnya klinik yg mahal2 caj orang tu sb dia nk rolling modal..nk cantikkan klinik..nk beli aquarium besar2 nk letak ikan kelisa mahal2, nk gajikan stafnurse yg cantik2 yang muda2..tp hakikatnya staffnurse yg muda yg cntik tu berfb je stiap saat..aku ckp ni sb aku pernah tengok beb..

tu xcmpur lg doc tu sendiri nk pakai kete2 besar..
aku xde la marah kt doc tu nk bermewah..tp caj yg dikenakan kt setiap pesakit tu mahal sangat.. kami ni bukan saje2 nk g klinik..dah terpaksakan..dah diuji sikit dengan sakit..klo saje2 nk habiskan duit, baik g shopping kt alamanda.. tak gitu..

dan aku rasa mcm nk marah la klo ada jabatan yg quiry kan mc dari klinik ni..
betul la ckp pepatah kan..sebab nila setitik rosak susu sebelanga..

mungkin ada segelintir manusia a.k.a penjawat awam yg menyalahgunakan mc ni.. malas g keje amik mc, malas cuti amik mc, sb sikap segelintir manusia ni la yg mmbuatkan sesetengah jabatan memandang serong kt klinik hidup sihat ni..

tp dorang salah sebenarnya..jgan memandang serong kt klinik hidup sihat ni..sb dia sgt murah..sgt membantu bagi kami golongan yang berpendapatan rendah ni..

setuju ke tak setuju??


korang setuju ke tak pun aku tetap g klinik tu klo ada sakit demam lg..

Tiada ulasan: