Jumaat, 16 Mei 2014

RED BULL AIR RACE WORLD CHAMPIONSHIP

red bull air race?? first time aku dengar..
"abang red bull air race tu hape?" aku tanya ngn laki aku..biasa la aku ni klo blurr selalu je tanya terus ngan laki aku, nk malu buat pe kan..mende dah xtahu..tak kan nk berlakon2 tahu kot.. dengan sape lagi aku nak tanya klo tak dengan my lovely bestfrend aku tu..hihi.. ok dah benti melalut

" lor red bull air race pun tak tahu ke??"

kuang kuang kuang
nyesal tanye..huh..

"red bull air race tu pertandingan lumbe kapal terbang.."

HAHHHH???? lumbe kapal terbang??? aku tambah blur..

cmne dia nk lumba?? kat buat kat putrajaya lak tu.. nnti nk mula kat garisan mane??nk tamat kat mana..nnti sape yg nk angkt bendera ala2 dlm cerita fast & furios tu..



" la bukan lumba cmtu la..nnti kita g tgok la bru tahu camne kekdahnya.."

owh ok..

.....

.....

berhari2 dah berlalu dah tak ingat dah pasal tu..tetiba dtg opis tgok ikut luar tingkap..aik kenapa ada kon tinggi n besar gedabak dalam tasik tu biasa xde pun..

ok biar kan..teruskan buat keje..

tetiba..
woooommm....wooommmm..

..wahh hebat la dorang..

....pastu dengar bunyi tapak kaki jln laju2..

eh pe lak dorng duk kelam kabut kecoh kecoh tengok ni..

tgok kalender..hri ni dah 16 hb..

ooo rupenya..

ni la red bull air race..

oo cmni rupanya racenya..
bkn race siapa laju..
erm tp dikira jgk kot..
cara pusingan nk buat ekrobatik ( erkk betul ke ejaan aku tu? hihi) tu pun dikira gak..

sangat hebat ..super hebat.. kami duk opis tinggi aras 27, memang nampak jelas la..tak perlu berebut rebut beli tiket nak tengok kat bawah tu pun..opss sori ye penganjur.. kami memanfaatkan kelebihan kami.. hhaaaa tau takut...

berbalik kepada air race td.. hebat gak la..dan aku salute la ngan juruterbang yang menerbangkan jet2 tu..leh pusing2. menjunam turun bawah seolah olah nk masuk ke tasik putrajaya ni..tetiba lak mendadak naik ke atas..terpegun aku tengok..maklumlah first time..

jom layan gambar..


haa..ni la kon tinggi besar gedabak yang aku ckp tadi tu..aku dh cakap besar..korang xcaya..skrg caya x..hihi




laju mengelilingi masjid putra..sbgai warga putrajaya aku terasa bangga oo..




eh sape lak ni??

haaaa ni la hero negara kita..dia la yang menerbangkan jet tu dengan pelbagai skill tu..i salute u la bro.. tabik springg..toingg..toingg..

beliau adalah Dato' Halim Othman..

so klo korang nk tgok RED BULL RACE AIR ni,..jom jom..block ur date on 17 - 18 Mei 2014 ni..esok la tu..memg sesuai sngt bwk anak2 kluar jalan2 hujung2 minggu ni kan..sape2 yang tak thu aktiviti nk buat hujung minggu ni leh la dtg ke sini..bertempat di Putrajaya..

klo nk tahu lebih lanjut sila ke http://www.redbull.com/my



bye2.. jumpe disana ye..

Tiada ulasan: