Rabu, 25 Jun 2014

JATUH BANGUN SELAMA 1 TAHUN MENYUSUKAN BATRISYIA

hai dan Assalamualaikum..

hari ni genaplah 364 hari anak mama menyusu dengan mama.. genap setahun anak mama dah hadir dalam hidup mama.. mama sayang adik sangat2 tau.. tak terucap dengan perkataan kalau nk diluahkan.. dan selama setahun jgk la mama menyusukan anak mama..

hari ni nak bercerita tentang penyusuan anak mama selama 1 tahun jagung ni.. aku bukan lah pakar untuk nak mengajar..aku bukan lah nk hebat klo nak dibanding dengan insan2 lain yg kat luar sana tu.. tp aku bangga jgk la dengan diri aku..sebab aku berjaya menyusukan anak ku tanpa tambahan susu formula luar yang lain.. Alhamdulillah..rezki anak kan..tp ada lg setahun lg..Ya Allah , Kau permudahkan lah urusan ku..perbanyakkan lah susu ku untuk anakku.. sesungguhnya Engkaulah Tuhan Yang Maha Kaya.. amin,..amin..amin..

klo boleh nk susukan anak aku sampai umur 2 tahun.. In Sha Allah..

Tafsirnya: "Dan ibu-ibu hendaklah menyusukan anak-anak mereka selama dua tahun genap, iaitu bagi orang yang hendak menyempurnakan penyusuan itu."(Surah Al-Baqarah: 233)

ada orang ckp untung kan susu banyak..leh susukan anak lama2..tp bagi aku nk seribu daya xnak seribu dalih..mmg betul selama setahun aku susukan anak aku ni bukan selalunya memancut je susu aku..ada masa dia banyak sangat keluar..smpai selagi tak pam tu rasa berdenyut denyut je..tp ada gak masanya langsung tak nak keluar..hurmm..masa susu tak nak kluar tu..aku pam la lama mana pun ..keluarnya 1 oz je..sedih giler.. yea..memang sedih giler..time tu rasa mcm stress sgt.. sedih sangat..mau tak stress duk fikir..alahai kesiannye anak aku x cukup susu.. kesiannye anak aku mesti lapar..duk nyonyot2 tp susunya tak keluar.. iyeaa..situasi tu selalu berlaku kat aku.. klo aku demam ke.. pening ke..sakit gigi ke.. tekanan kat opis keje melambak ke..susu aku slalu terima effeksnya.. kesian anak aku..huhu..nages.. :(

tapi aku tak boleh mengalah.. aku kene cari ikhtiar lain.. aku akan suruh laki aku belikan ubat kat farmasi.. alah tanye je kat petugas kat farmasi tu ubat untuk tambahkan susu.. nnti dia akan bagi..


aku gunakan ubat ni la.. tp time susu merudum je la aku mkn..bkn pe..ada orang kata pengambilan pil ni xelok klo kerap sangat amik.. tp bile susu dah merudum tu terpaksa jgk la amik..

lagi satu aku pernah baca orang ckp amik halba rendam dalam air suam, cmpurkan dengan kunyit hidup sikit..pastu minum.. ada jgk la sekali aku try..mmg menjadi jgk..susu bertambah la jgk.. nnti klo susu berkurang leh la try lg..

setakat ni aku tak amik pun produk2 lain..mcm shaklee ke suplement lain ke..

hurm..lain2 tip aku amalkan pengambilan air milo.. air milo mesti amik walaupun skali dalam sehari.. dan lagi satu nasi.. nasi memang kena amik..klo tak amik nasi, badan aku gigil semacam je.. lagipun nasi pun leh buatkan susu aku bertambah..

kemudian, aku elakkan diri aku dari stress..tp duk elak cmne pun tepis cmne pun kadang2 tu stress jgk.. lu lumrah manusia la kan..tu maknanya aku manusia normal la..bg aku bkn manusia klo seumur hidup dia tak pernah rasa stress.. hihi..memandai je aku ni kan..

ok la..semperna anak aku umur setahun hri ni..meh nk belanja sikit..

haaa.. ni la intan payung mama..puteri nur aina batrisyia binti hairul azlan..

ok bye...

Tiada ulasan: