Khamis, 3 Julai 2014

Cerita Ayam Percik...

ish ish ish

sedar tak sedar dah seminggu kita berpuasa.. terasa kejap je kan.. cepat betol la masa berlalu..sungguh pantas tanpa menunggu kita..

ok dah seminggu puasa ni..meh nk tanye beberapa soalan sikit..

dah berapa bazar korang pergi?

juadah berbuka dan bersahur ape dah yang korang hidangkan?

korang dah berbuka kt kedai mana dah setakat ni...

hehhehehee....

aku stkat ni dah bazar putrajaya..tp tu laki aku je yang turun.. time tu Tisya tdo..so mama tunggu je la dalam kete.. pergi tu pun sebab hubby aku teringin nak makan ayam percik katanya..tp ksian besar punya bazar tu langsung terjumpe gerai ayam percik.. huhu..tp mgkin pergi dalam kelam kabut kot..tu yang tak terjumpe tu..akhirnya beli je la nasi kerabu..dek kerana masa dah suntuk nk balik masak...hahhaha..tu alasan je sebenarnya..

tapi kan aku kecewa betul la..

bkn kecewa ape.. nasi kerabu tu langsung tak sedap.. bukan aku nk mencaci makanan..tp memang tak sedap.. tak ikhlas betul la peniaga tu meniaga.. lain kali klo nk berniaga, klo nk bagi orang makan, ikhlas la sikit.. klo ikhlas mesti rasa sedap sikit.. dah la mahal.. sebungkus nasi kerabu hanya amik lauk daging je sikit rm6.00.. sikit je kot rasanya daging tu.. pastu dah la rasa dah ala ala nk basi.. klo lmbat makan sikit lg tu basi la tu gamaknya..

tapi tak pe la farah..sape suh ko malas nk masak..tp bukan malas sebenarnya.. tp kesuntukan masa.. hahaa..masih lagi mempertahan kan diri..

pang..

haha

ok berbalik kepada cerita ayam percik tadi..berlalu la kami dengan hati yang pasrah.. tp tak berputus asa lg.. Hubby aku suruh plak kawan dia Sepul tolong tgokkan kalau kalau ada.. pastu yg kelakarnya, sepul ni leh tertukar ayam golek ngn ayam percik..pstu hubby aku siap whtsapp gambar ayam percik lg kt sepul tu..hahaa..mengidam tahap ape la ni suami aku ni..hahaha

tapi ..

tapi.

jawapanya tak de jgk..


huhu..pasrah..

semalam repeat balik..g bazar dengkil plak..ok la xde la sesak sgt..sb bazar tu kecik je.. yang best ye..dari jauh lgi dah nampak berasap2..

yeaay ayam percik ada...

Alhamdulillah..

aku suke bukan sebab aku teringin nk makan sgt..tp aku gembira sb akhirnya ada ayam percik tu..lepas la mengidam suami aku tu.. klo tak ksian aku cakp ko..asyik sebut ayam percik je.. asyik tgok gmbr ayam percik je..

tp kt dengkil tu ayam perciknya tak de la merah berkilat sgt..tp jadi la..tetap rasa ayam percik gak..sedap lak tu.. pastu murh..hrga satu lidi buluh tu rm2.50.. 4 cucuk suami aku beli...haaa nk makn sgt kat..haa makan.. hehhee...

pastu beli ayam goreng pun harga rm2.50 jugk seketul..agak besar jgk la bgi aku..dah agak murah la..so korang klo teringin nk g bazar tu, g la bazar kat dengkil tu..murah berpatutan.. bkn nk berkira bab makan, tp klo byar mahal2 pun tak sedap nk buat pe..baik beli murah pastu sedap palk tu..berbaloi baloi..hehhe..

tu la ceritanya..lepas la jgk hajat suami aku.. hehhe



owh lgi satu aku beli tepung pelita kat anak aku.. 5 biji rm2.. murah tak??? murahkan.. tu sb aku suka g dengkil...

ayam percik oo ayam percik....

Tiada ulasan: