Ahad, 6 Julai 2014

Oh My English !!

pagi yang spoill..

ish tak baik sebenarnya kan ckp pagi yang spoil..tp nak cakap jugak..

memang la..

huhu..

pagi pagi dah ada call masuk.. ok mcm biasa..angkat senyum dan cakap..

"hello selamat pagi.."

hello morning..

ah sudah morning plak dah..

ok releks..

tarik nafas..mungkin opening dia je kot nk morning morning tu..

" ye encik boleh saya bantu?"

this is madam zaniah office?? can i speak with mdm zaniah??

aahhh sudah....

sori encik, puan zaniah tak de..meeting..

can u speak english please?

err..err..sori sir , mdm zaniah err err.. meeting err..at..bla..bla

sori i dont understand what u talking about..


HHAHHHHH????

mati aku..

......


.....

.....

dari situ aku tahu dan aku sedar betapa lemahnye bahasa inggeris aku..

huhu..nages..sedih..


rugi cikgu2 aku ajar dari tadika ke sekolah rendah beralih ke sekolah menengah, masuk ke poly..tp..

hampeh..zero..kosong...

aku tak salah kan mereka..aku tak salahkan pendidik pendidik aku..dorang dah ajar aku dengan sebaik mungkin..
tapi aku salahkan diri aku..

ye aku betul betul salahkan diri aku..

aku belajar english hanya untuk peperiksaan..

lepas abis exam..aku kosong..aku tak reti nk cakap english..yg paham pun hanya sepatah dua je pun..

huhu..sambung nages.

...

...

...

tak boleh jadi ni.. aku kena bangun.. aku kena belajar bahasa ingeris..
bukan esok..bukan nanti2..tp kene bertindak sekarang.. in Sha Allah , masih belum terlambat kan..

jom kite mulakan..

kena buat vision board ni..

apa apa pun..aku nk kena boleh cakap english dalam masa selewat lewatnya 6 bulan dari sekarang.. boleh cakap english taw..bukan tahap mahir lagi ye..hehhe

tgok..awal2 azam pun dh nk rendah diri..

positif farah..positif..


ok aku harap..dalam masa 6 bulan dari sekrang aku dah boleh ckp english..lancar..

In Shaa Allah..

amin..

Tiada ulasan: