Sabtu, 12 Julai 2014

:: Masak Lemak Cili Api Telur Itik Belimbing Buloh::

hai korang

assalamualaikum..

semalam kan duk pening fikir nk masak pe lagi nk habiskan belimbing buloh tu kan..

akhirnya dapat gak idea last minit buat masak lemak cili api..

pagi2 buta tu jgk.. duk menjerit tanya laki aku mne simpan blander kecik tu...

hahhaa..kantoi..
nampak sangat klo bab mengemas laki aku yang pakar kan..

ye la..ye la..aku ngaku la..klo bab mengemas ni aku fail sikit.. mengemas tu mengemas dah ..tp tetap tak nampak kemas gak.. ampun ye abgku..nnti i istiqamah sikit bab2 mengemas ni..

hihiihi

so kelam kabut la aku duk keting ketong keting ketong kt dapur tu..dah la bangun lg 10 minit kul 5.. tak pe camne rasa pun..janji aku masak..

jom semak bahan2..

-telur itik
-santan
-minyak
-belimbing buloh


bahan kisar
-bawang merah
-bawang putih
-halia
-serai
-cili api


ok..jom masak.. memula blend kan bahan kisar.. then, panaskan minyak, tumiskan bahan kisar, biar garing dan wangi sikit..kemudian masukkan santan..pastu masukkan belimbing buloh, kemudian masukkan telur itik..masukkan satu per satu taw..baru ada seni telur tu..hihi..pstu masukkan kunyit sikit, biar seri sikit kuning dia tu.. then masukkan garam sikit..jgn bnyak taw..nnti darah tinggi plak..dah siap..


kan sonang tu..sedap pun sedap..

haha..masuk bakul angkat sendiri..

opps lupa nk ingatkan..aku masak ni cara dan kekdah aku sndiri taw.. aku main letak2 je pun.. huhu..


tak de gambar la..xsempat plak nk berselfie ngn masak lemak tu..

makan pun laju2..tkut terlebih imsak..huhu..

Salam 14 Ramadhan..

Tiada ulasan: